دستگاه سنگبری

اخبارسنگ وماشین آلات

دستگاه سنگبری

اخبارسنگ وماشین آلات

  • ۰
  • ۰

روسیه و کشورهای دیگر آسیای میانه و اروپای شرقی که زمانی زیر سیطره اتحاد جماهیر شوروی قرار داشتند، می‌توانند در آینده بازارهایی عالی برای صنعت سنگ ایران باشند. این کشورها علاوه بر آنکه به طور مشترک از زبان روسی استفاده می‌کنند، فرهنگ مشابه هم دارند که سرمایه‌گذاری و مطالعه آنها را تسهیل می‌کند. مزیتی که ایران دارد و بسیار راهبردی است، بحث نزدیکی ایران به این کشورها است. این سخنان را محمد رسا، مدیر اجرایی «یوستون» در گفت‌وگو با صمت مطرح کرد. 
وی گفت: اهمیت نزدیکی و مجاورت کشورهای تولیدکننده به بازارهای مصرفی به این دلیل است که قیمت حمل بسیار تعیین‌کننده بوده و تبدیل به یک مزیت رقابتی می‌شود. این موضوع به‌ویژه درباره سنگ‌هایی که قیمت پایینی دارند، بسیار برجسته‌تر است. ایران در واقع به دلیل فاصله نزدیکی که به این مجموعه کشورها دارد، می‌تواند صادرات به تعداد زیادی از آنها را در دستور کار خود قرار دهد. اگر کشورهایی مانند لتونی، استونی و لیتوانی را به دلیل فاصله زیاد از این جرگه کشورها مجزا بدانیم، بقیه کشورها می‌توانند بازار خوبی برای سنگ ایران باشند. با این حال، روسیه، قزاقستان، بلاروس، ترکمنستان، قرقیزستان، جمهوری آذربایجان و... با توجه به فاصله نزدیکی که با ایران دارند می‌توانند خریداران بالقوه‌ای برای کشور باشند. 
به گفته رسا، در این میان، روسیه اهمیت بیشتری نسبت به سایر کشورها دارد. این کشور در بین کشورهای منطقه، دارای بزرگترین بازار است و از طرفی بحث رقابت با دیگر تولیدکنندگان سنگ پیش می‌آید. رقبای سنگ ایران در روسیه را می‌توان کشورهای ترکیه و چین دانست و هیچ کشور دیگری توان رقابت در این زمینه را ندارد. ایران در مقابل چین از این مزیت برخوردار است که فاصله بسیار کمتری با روسیه دارد. به همین دلیل محصولات چین قیمت بسیار بالایی در روسیه داشته و مزیت رقابتی خود را از دست می‌دهند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی